logostring 2



 

Expansiestrategie in Nederland

Internationale (tech) bedrijven als Uber, Nextdoor en LinkedIn vestigen zich dankzij het aantrekkelijke start-up klimaat steeds vaker en sneller in Nederland. Amsterdam staat bekend als innovatiehoofdstad en de meest verbonden start-up stad van Europa. Toch falen veel toonaangevende bedrijven om in Nederland succesvol te worden. Nederlanders zijn veeleisend, en het kost tijd en moeite om hun harten te veroveren. Daar is meer voor nodig dan simpelweg je product beschikbaar maken in het Nederlands of het kopiëren van de strategie van je thuisland. MiU weet wat ervoor nodig is om in Nederland impact te maken.

Voor groeibedrijven

eventbrite

Case study — Hoe Eventbrite Nederland veroverde

Eventbrite is het grootste event technologieplatform ter wereld waar jaarlijks meer dan 2 miljoen events mee worden georganiseerd. De samenwerking tussen Eventbrite en MiU ging begin 2016 van start. Kort daarna opende Eventbrite een kantoor in Amsterdam, dat na Londen en Berlijn het derde kantoor in Europa werd. MiU hielp Eventbrite in Nederland op de kaart zetten door zich te ontfermen over de strategie, marketing, PR en business development. Begin 2016 kocht Eventbrite het Nederlandse ticketscript over en bestaat het team van Eventbrite Nederland inmiddels uit meer dan vijftig medewerkers. Eventbrite is in Europa uitgegroeid tot het één na grootste ticketingplatform.


Lokale partners. Wij zetten samenwerkingen op met toonaangevende partijen, zoals Buma Cultuur, Emerce en het ADE.


Aandacht van toonaangevende media. Wij zorgen voor aandacht op televisie, in kranten en tijdschriften en de belangrijkste online tech platforms.
Patrick McLoughlin

‘MiU.agency has been proving its marketing skills for Eventbrite for a while now. Their attention to detail and relentless commitment to quality mean that our customers in the Netherlands have finally received the white-glove treatment they deserved.’

Patrick McLoughlin Manager of localisation at Eventbrite

Onze eigen merken






Claim jouw spot

Vul het formulier in om een Google Hangout call of een face to face meeting in te plannen bij ons op kantoor in Delft of in Amsterdam. We zullen het hebben over jouw organisatie, je ambities in Europa en jouw expansiestrategie. Om kwaliteit te garanderen kunnen we maar een beperkt aantal organisaties in Nederland succesvol helpen worden. Wacht dus niet te lang, voordat een ander bedrijf jouw plek inneemt.

We kijken ernaar uit om je te ontmoeten.

Grts.
Sheraz Nawaz Kazmi

De grens overstappen


Fields marked with a * are required

Andere vragen? Mail Nawaz of Sheraz.

Over de founders
MiU.agency is in 2009 opgericht door Sheraz en Nawaz Kazmi. Met een vader uit Pakistan en een moeder uit Nederland groeiden de broers op met twee totaal verschillende culturen. Hierdoor is het voor hun een tweede natuur om zich aan te passen aan de omgeving, zonder je eigen identiteit te verliezen. De ‘wereldburgers’ boekten zakelijk succes met The Pure Family, een moderne keten van unieke concepten, waar onder andere saladebar HAKA, restaurant Hills & Mills, kookboek Papa Kazmi en workspace GR!T onderdeel van zijn.


Veelgestelde vragen

Wij helpen je de business kansen te pakken in Nederland. Onze diensten beslaan strategie, marketing, business development, PR, lokalisatie en customer service.

Internationale start-ups en scale-ups die succesvol willen worden in Nederland. Wij hebben bovengemiddelde ervaring met tech bedrijven, en werken ook voor andere type organisaties.

Wij werken zowel voor start-ups als scale-ups. De internationale organisaties voor wie we werken hebben meestal één of meerdere investeringsrondes gehad en hebben bewezen succes in één of meer markt(en).

Hoewel wij op verschillende momenten bij jouw plannen betrokken kunnen worden, begint een typische samenwerking met een korte crash course over jouw organisatie, gevolgd door een beknopt onderzoek naar de markt, om vervolgens snel aan de weg te timmeren. Wij zijn er meestal vanaf het prille begin in Nederland bij. Zodra de gewenste groei is bereikt, blijven wij als adviseur betrokken.

In de regel hebben bedrijven die bij ons aankloppen zelf al een onderzoek gedaan waaruit Nederland de gewenste groeimarkt blijkt. Heb jij nog geen onderzoek gedaan of wil je een second opinion, is dat mogelijk.

Featured in

media outlets logo string